سالیان کانتینر

خرید و فروش کانتینر 20 فوت استاندارد نو و دست دوم (6 متری)

سالیان کانتینر، یک شرکت باسابقه در ایران است که در زمینه‌ی فروش و خرید کانتینر، به‌ویژه خرید و فروش کانتینر 20 فوت نو و دست دوم (کارکرده) فعالیت دارد. شما برای خرید یک کانتینر بیست فوت نو یا دست دوم ارزان و باکیفیت می‌توانید با این شرکت ارتباط بگیرید و از تجربه‌های چندین ساله و مشاوره‌های فنی کارشناس‌های آن جا استفاده کنید. همان طور که می‌دانید، خرید کانتینر 20 فوت (6 متری)، یک کار مهم و کاملاً تخصصی است!

سالیان کانتینر | کانتینر معمولی (استاندارد) 20 فوت و 40 فوت

«مشاوره رایگان - خرید کانتینر 20 فوت»

آیا می‌دانستید که ۹۰ درصد از کالاهای تجاری جهان توسط کانتینرها جابجا می‌شوند؟ برای همین، خیلی مهم است که شما بتوانید یک کانتینر 6 متری یا کانتینر 20 فوت نو یا دست دوم (کارکرده) خوب را انتخاب کنید که هم با قیمت مناسب و هم باکیفیت باشد. برای دریافت مشاوره رایگان درباره‌ی کانتینر 20 فوت کالای خشک با ما ارتباط بگیرید.

آیا ابعاد و ظرفیت بار کانتینر دقیقاً همانی است که در این صفحه گفته شده است؟

فلسفه‌ی ساخت کانتینرها، یکپارچه‌سازی وسیله‌هایی برای حمل کالا بوده است؛ ولی باید در نظر داشت که به دلیل وجود تولیدکننده‌های گوناگون، شاید به اندازه‌ی چند سانتیمتر ابعاد کانتنیر تفاوت داشته باشد که البته خیلی مهم نیست. حداکثر وزن (تناژ) بارگیری کانتینر نیز بر اساس CSC Plate کانتینر (شناسنامه کانتینر) مشخص می‌شود. ولی علاوه بر تناژ کانتینر باید کشتی و خطی را که کانتینر در آن قرار است حمل شود، در نظر گرفت. مثلاً در ارسال به کانادا، قوانین محدودیت تناژ کانتینر وجود دارد که بالای آن میزان جریمه می‌شود.

چرا باید «سالیان کانتینر» را انتخاب کنیم؟

انتخاب انواع کانتینر

ما می‌توانیم هر نوع کانتینری را برای شما تهیه کنیم.

کانتینر نو و کارکرده

فرقی نمی‌کند که یک کانتینر نو یا دست دوم را بخواهید.

کانتینر ارزان و باکیفیت

برای استعلام قیمت انواع کانتینر با ما تماس بگیرید.

چند مرکز در ایران

دارای شعبه‌های تهران، اصفهان، مشهد و بندرعباس

کانتینر 20 فوت استاندارد (کانتینر 6 متری کالای خشک / 20 foot container)

در این صفحه می‌خواهیم درباره‌ی کانتینر 20 فوت استاندارد (Dry Cargo Containers) که برای حمل‌ونقل کالاهای خشک استفاده می‌شود صحبت کنیم و مشخصات فنی و ابعاد استاندارد کانتینر بیست فوت را هم بررسی کنیم.

با پیدایش کانتینرها در دهه 60 میلادی، انقلاب بزرگی در صنعت حمل‌ونقل زمینی و هوایی و دریایی ایجاد شد؛ به گونه‌ای که امروزه بدون کانتینرها، حمل‌ونقل و ترابری بسیار سختی خواهیم داشت و برای کسی قابل تصور نیست. چون جابجایی بسیاری از بارها، هزینه‌بر و مشکل‌ساز می‌شود. در کل، می‌توان این طور گفت که کانتینرها به دلیل ویژگی‌های ساختاری زیر برای حمل‌ونقل بسیاری از محصول‌ها و کالا استفاده می‌شوند:

  • ابعاد گوناگون و استاندارد
  • ضریب ایمنی بالا (حفظ کالا در برابر به سرقت)
  • هزینه پایین حمل‌ونقل
  • استحکام و مقاومت بالا
  • جابجایی، بارگیری و تخلیه آسان‌تر
  • و…

اما در بین انواع کانتینرها، کانتینر 20 فوت استاندارد (کانتینر 6 متری استاندارد) که برای حمل کالاهای خشک استفاده می‌شود، کاربرد بسیار گسترده‌تری را در حمل‌ونقل دریایی و زمینی دارد؛ حتی پس از اتمام کار، به دلیل ابعاد مناسب و امنیتی که می‌تواند ایجاد کند، از این کانتینر به عنوان انبار هم می‌توان استفاده کرد. با دادن تغییرهایی در این نوع کانتینر، از آن به عنوان محل سکونت یا برای کیوسک‌های خدماتی و فروشگاهی هم استفاده می‌شود. در کل، این نوع کانتینر کاربرد زیادی دارد؛ به همین دلیل خرید و فروش کانتینر 20 فوت دست دوم و نو، زمان زیادی طول نمی‌کشد.

کانتینر 20 فوت استاندارد معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شود و چون در مقابل نفوذ رطوبت عایق می‌شود، به آن کانتینر خشک هم می‌گویند. فرق کانتینر آلومینیومی یا فولادی به‌صورت زیر است:

  • کانتینرهای آلومینیومی: دارای فضای بزرگ‌تر ولی ظرفیت وزنی بار کمتر
  • کانتینرهای فولادی: دارای فضای کوچک‌تر ولی ظرفیت وزنی بار بیشتر

در بدنه‌ی کانتینرهای فولادی، از فولاد با ضخامت ۳ میلی‌متر به همراه تخته‌های اندود شده الواری استفاده شده است تا بیشترین مقاومت را در برابر ضربه و فشار ناشی از تحمل وزن داشته باشد. درب‌های این کانتینر از نوع ضد سرقت است و ضریب ایمنی بسیار بالایی دارند.

این نوع کانتینر به‌عنوان کانتینر واحد شناخته می‌شود که به آن TEU هم می‌گویند. همچنین، به دلیل این که طول این کانتینر 6 متر است، به آن کانتینر 6 متری هم می‌گویند.

کانتینر 20 فوت، مشخصات فنی و ابعاد خاصی دارد که توسط سازمان جهانی حمل‌ونقل تعیین شده است و در همه‌ی کشورها با همان مشخصات و ابعاد ساخته می‌شود. به همین دلیل، بین کشورها برای در حمل‌ونقل دریایی و زمینی به‌شدت استفاده می‌شود.

کانتینر ۲۰ فوت DC و HQ

کانتینر ۲۰ فوت DC معمولاً در حمل‌ونقل و جابه‌جایی‌ کالاها و محصول‌های خشک استفاده می‌شود که معمولاً  با ابعاد ۲۰ فوت یا ۶۰ فوت تولید می‌شوند.

کانتینر 20 فوت HQ یا کانتینر ۲۰ فوت High Cube (کانتینر کیوب / ارتفاع بلند) دقیقاً مانند کانتینر 20 فوت استاندارد است؛ ولی با این تفاوت که ارتفاع بیشتری دارد. این نوع از کانتینرها معمولا با طول ۲۰ فوت تولید می‌شوند تا در بسیاری از حمل‌های دریایی، زمینی و هوایی استفاده شوند.

کانتینرهای ۲۰ فوت با توجه به نوع کاربری آن‌ها به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند؛ مانند کانتینر خشک، کانتینر یخچالی، کانتینر مخزن‌دار، و… اما ما در مقاله فقط کانتینر 20 فوت استاندارد با بررسی می‌کنیم.

مزایای استفاده از کانتینر ۲۰ فوت استاندارد (6 متری)

همان طور که گفته شد، به دلیل ابعاد استانداردی که این نوع کانیتر دارد، جایگاه ویژه‌ای در صنعت حمل‌ونقل محصولات و کالاها دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های این کانتینر را می‌توان این گونه بیان کرد:

  • بارگیری و انتقال کالاهای آسان‌تر
  • آمارگیری بهتر محصول‌ها و کالاها
  • ضریب ایمنی بالا و جلوگیری از سرقت کالاها
  • حمل کالاها به شکل فله (مانند محصول‌های کشاورزی، شکر و قند، ماسه، شن)
  • استفاده بهینه از فضای وسیله (کشتی، هواپیما باربری و…)
  • کاهش هزینه‌های بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه بار
  • جلوگیری از نفوذ آب، رطوبت، گرد و خاک
  • امکان ارسال Door to Door
  • حفاظت از کالا در برابر ضربه و فشار
  • مقاوم در برابر نور خورشید، باران و برف
  • و…

البته کانتینر 20 فوتی با توجه به کاربرد و حوزه‌ای که در آن استفاده می‌شود، باید دارای ویژگی‌ها خاصی باشد. برای نمونه، اگر از کانتینر 20 فوت برای صادرات به کشورهای دیگر استفاده می‌شود، بهتر است که عایق‌بندی خوبی داشته باشد و از مقاومت سازه مطمئن باشیم تا در بارگیری و انتقال، به کالاها آسیبی وارد نشود.

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

09170920030

قیمت خرید کانتینر 20 فوت استاندارد (کانتینر 6 متری کالای خشک)

به احتمال زیاد خودتان می‌توانید حدس بزنید که نمی‌توان یک قیمت واحد را برای همه‌ی کانتینرهای 20 فوت اعلام کرد. چون با توجه به شرایط هر کانتینر، قیمت آن هم متفاوت خواهد بود. عوامل و پارامترهای گوناگونی هستند که با آن‌ها می‌توان قیمت کانتینر 20 فوت استاندارد (کانتینر 6 متری) را مشخص کرد. مانند شرکت تولیدکننده، سال تولید، و…

مورد دیگری که باعث نوسان قیمت کانتینرها می‌شود، نوسان قیمت ارز است؛ چون معمولاً کانتینرها به قیمت دلار یا دیگر ارزهای جهانی خرید و فروش می‌شوند. ابعاد کانتینرها هم در قیمت آن‌ها اثرگذار است. مثلاً قیمت کانتینر 20 فوت نسبت کانتینر 40 فوت کمتر است و دلیل آن، ابعاد کمتر آن است.

در کل، شما باید بر اساس بودجه‌ای که دارید برای خرید کانتینر اقدام کنید؛ ولی اگر به دنبال یک خرید مقرون به صرفه و ارزان‌تر هستید، می‌توانید از کانتینر دست دوم هم استفاده کنید و قیمت کانتینر 20 فوت دست دوم را در نظر بگیرید.

قیمت کانتینر 20 فوت دست دوم نسبت به کانتینر 20 فوت نو بسیار مناسب‌تر است؛ البته اگر کانتینر از نظر ظاهری، سالم باشد و کارایی لازم را داشته باشد. برای تعیین قیمت یک کانتینر دست دوم باید به عوامل زیر توجه کرد:

  • سلامت کانتینر
  • ابعاد و اندازه
  • سال ساخت
  • شرکت تولیدکننده
  • سالم و تمیز بودن
  • پوسیده نشدن کفی کانتینر
  • نبود سوراخ و روزنه در سقف کانتینر

هنگام خرید کانتینر دست دوم 20 فوت باید به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟

برای خرید یک کانتینر دست دوم 20 فوت، باید به صورت حضوری از آن بازدید کنید و پیشنهاد می‌کنیم که به روش زیر عمل کنید:

(1) ابتدا کانتینر را از نظر سلامت ظاهری ببینید و به صورت چشمی، میزان ضربه‌های وارده به کانتینر را بررسی کنید.

(2) سپس، سلامت درب‌ها و لولاها را بررسی کنید.

(3) سپس، به درون کانتینر بروید و درب‌ها را ببندید. زمانی که روز باشد، در زیر نور آفتاب می‌توانید بفهمید که آیا کانتینر سوراخ دارد یا نه تا از عدم نفوذ آب مطمئن شوید.

(4) سال ساخت و تولید کانتینر را بررسی کنید.

(5) باید برگ سبز کانتینر 20 فوت و مجوزهای آن از مراجع قانونی بررسی کنید تا برای حمل کالا دچار مشکل نشوید.

نکته‌ی دیگر، این است که شما باید بر اساس نوع بار کانتینر خود را انتخاب کنید. اگر بار شما، حجم بالا و وزن کمی دارد، کانتینری با سال ساخت پایین‌تر مناسب است؛ ولی اگر وزن بار شما زیاد است، باید از کانتینرهای با سال ساخت نزدیک‌تر استفاده شود.

در کل، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناس‌های سالیان کانتینر تماس بگیرید و اطلاعات دقیق‌تری را درباره قیمت و شرایط فروش کانتینرهای دست دوم دریافت کنید.

قیمت اجاره کانتینر 20 فوت استاندارد (کانتینر 6 متری)

کانتینر 20 فوت کارکرده را می‌توان برای انبار کردن و دپو کردن کالاها و وسایل منزل اجاره کرد. قیمت اجاره‌ی کانتینر به مدت اجاره ی کانتینر و کالای انبار شده بستگی دارد. برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت و شرایط اجاره کانتینر، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناس‌های سالیان کانتینر تماس بگیرید.

اما شاید برای شما هم سوال باشد که چه کالاهایی را می‌توان در کانتینر 20 فوت انبار کرد؟

  • انبار کردن بارهای تعلیقی.
  • انبار کردن وسایل منزل که قرار است به خارج از کشور یا به شهر دیگر فرستاده شوند.
  • کالاهای تجاری که باید پیش از صادرات در جایی مطمئن و حفاظت شده جمع‌آوری شوند.

اما انبار کردن برخی از کالاها در کانتینر 20 فوت استاندارد درست نیست. مانند:

  • بارهای شیمیایی چون شاید به گرما واکنش نشان دهند و دچار آتش‌سوزی شوند.
  • مواد غذایی که باید در کانتینر یخچال دار نگهداری شوند. مانند گوشت، مواد غذایی منجمد، و…
  • بارهای اسیدی، قابل اشتعال، پر خطر و… را نباید در این کانتینر انبار کرد.
تفاوت قیمت بین کانتینر 20 فوت و 40 فوت چیست؟

قیمت کانتینر 20 فوت نسبت کانتینر 40 فوت کمتر است و علت آن ابعاد کمتر آن است.

وزن کانتینر 20 فوتی چقدر است و تا چند تن بار در آن جای می‌گیرد؟

با توجه به نوع بار، ظرفیت وزنی کانتینر 20 فوت متفاوت است و به عواملی مانند وزن خالص بار، توزیع وزن درون کانتینر، وسیله نقلیه حمل بار و محدودیت‌های انتقال به هر کشور بستگی دارد. ولی به‌طور کلی، وزن هر کانتینر 20 فوت استاندارد به‌طور معمول 2230 کیلوگرم است و تا 28 تن (28220 کیلوگرم) بار را می‌توان در داخل آن جاسازی کرد.

چند پالت در یک کانتینر 20 فوت معمولی جا می‌گیرد؟

ظرفیت باری (حجم) یک کانتینر 20 فوت استاندارد در حدود 33 مترمکعب است؛ ولی تعداد پالتی که می‌توان در آن قرار داد، به (1) اندازه و وزن هر پالت، (2) شیوه بسته‌بندی بار و (3) تراکم بار بستگی دارد. در صورت استفاده از پالت با اندازه استاندارد 1.2 × 1 متر معمولاً می‌توان 10 تا 11 پالت را در کانتینر 20 فوت قرار داد. در کل، در هر کانتینر 20 فوت، 11 پالت اروپایی و 10 پالت استاندارد آمریکایی قرار می‌گیرد.

آیا مواد غذایی را در کانتینر 20 فوت می‌توان انبار کرد؟

مواد غذایی را که باید در کانتینر یخچال دار نگهداری شوند، نمی‌توان در کانتینر معمولی 20 فوت انبار کرد. مانند گوشت، مواد غذایی منجمد، و…

منظور از کانتینر دست دوم 20 فوت چیست؟

برخی از شرکت‌ها بعد از چند سال استفاده از کانتینر، آن کانتینرها را می فروشند که به آن‌ها کانتینرهای دست دوم یا کارکرده می‌گویند. معمولاً کیفیت یک کانتینر دست دوم بالا است و به دلیل بدنه‌ی مقاوم و فولادی آن تفاوت چندانی با کانتینر نو ندارد.

آیا کانتینرهای دست دوم تعمیر شده‌اند؟

به دلیل بدنه‌ی فولادی کانتینرها معمولاً در بلندمدت به آن‌ها آسیب جدی وارد نمی‌شود. در نتیجه، نیازی به تعمیر بدنه نیست. گاهی درب کانتینرها دچار مشکل می‌شوند که به سادگی تعمیر می‌شوند. همچنین، گاهی شاید بدنه کانتینر در زمان استفاده برای عبور کابل یا لوله سوراخ شده باشد که در این صورت، بخشی از بدنه ترمیم می‌شود. در نتیجه، این کانتینرها دارای قیمت پایین‌تری در بین کانتینرهای دست دوم هستند.

4.9 از 22 امتیاز

12 در مورد “خرید کانتینر 20 فوت استاندارد نو و دست دوم (6 متری) ❤️ سالیان کانتینر”

  1. سارا نیکویی

    سلام
    ببخشین شما قیمت کانتینر 20 فوت رو اعلام نکردین که!!! برای گرفتن قیمت کانتینر 20 فوت حتما باید تماس بگیریم

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. وقت به خیر. همه مون می‌دونیم که قیمت‌ها به دلیل نوسان‌هایی که در ایران و جهان وجود داره، متفاوت خواهد بود. بنابراین، برای گرفتن قیمت کانتینر ۲۰ فوت یا هر نوع کانتینر دیگه‌ای (مثل خرید کانتینر 40 فوت) با موبایل پشتیبانی یا با شماره دفتر تماس بگیرید. ممنون

  2. سلام وقت شما بخیر باشه. یه سوالی داشتم. این که شما علاوه بر خرید و فروش کانتینر، میتونید به ما در ارسال بار به کشورهای خلیج فارس کمک کنید؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. وقت شما هم به خیر باشه. بله حتماً. علاوه بر فروش و خرید کانتینر ، یه بخشی از کار ما ارسال بار به کشورهای خلیج فارس و شمال آفریقا هست. برای مشاوره بهتر، با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید. اگر مشغول بودن، بهشون پیامک بدید تا با شما تماس بگیرن و خیلی دقیق‌تر راهنمایی تون کنن.

  3. کانتینر ۲۰ فوت یا ۶ متری ک شما برای مشتری تهیه میکنید از جنس فولاد هست یا آلومینیوم؟ دست دوم کارکرده یا نو؟
    سلام

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. در بحث خرید کانتینر ، اون چیزی که مهم هست، این هست که شما مشخصات دقیق هر کانتینر رو بدونید و بعد درباره خرید اون تصمیم بگیرید. چه کانتینر ۲۰ فوت فولادی باشه و چه از جنس دیگه. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید و با ایشون مشورت کنید. به طور دقیق راهنمایی تون می‌کنن.

  4. مولاوردی

    درود و سپاس از توضیحات خوب تون. اما آیا میشه برای هزینه های حمل و بارگیری و تخلیه کانتینر از شما راهنمایی گرفت؟؟؟ این هزینه ها روچه طور میشه محاسبه کرد. خیلی خیلی ممنون

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. وقت تون به خیر. یکی از کارهایی مهم ما در سالیان کانتینر این هست که بتونیم مشاوره‌های خوبی رو به شما بدیم. بنابراین، در هر موردی که سوال داشتید با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید و با ایشون مشورت بگیرید. مثل قیمت کانتینر 20 یا قیمت کانتینر 40 فوت و حتی هزینه‌های حمل و بارگیری و تخلیه کانتینر

  5. سلام. شما در یکی از دیدگاه های این صفحه عنوان کردید که ارسال بار به کشورهای خلیج فارس را هم انجام می دهید. هزینه های ارسال چطور است و چطور تعیین می شود؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. روز خوش. بله، علاوه بر تهیه انواع کانتینر دست دوم ارزان و نو، یکی از کارهای ما ارسال بار به کشورهای خلیج فارس و آفریقا هست. هزینه ارسال به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد که باید شرایط مشتری شما و بار شما رو بررسی کنیم. برای همین، پیشنهاد می‌کنم با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید و با ایشون مشورت کنید. به طور دقیق راهنمایی تون می‌کنن. البته اگر به کانتینر هم نیاز دارید، قیمت رو از ایشون بگیرید. مثل قیمت کانتینر یخچالی یا قیمت کانتینر 40 فوت

  6. سلام
    اینکه عنوان میکنین صادرات رو هم انجام میدین یعنی چی؟ فقط ارسال بار رو انجام میدین؟ کارهای اداری گمرک برای صادرات چی؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. وقت به خیر. کار ما فقط قروش و خرید کانتینر نیست. بلکه ما کارهای مربوط به صادرات کالا رو هم انجام می‌دیم. مثلاً برای ارسال بار به کشورهای حاسیه خلیج فارس و بخش‌هایی از آفریقا. بنابراین، برای گفتگوی دقیق از خدماتی که نیاز دارید، با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید و از ایشون مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
سالیان کانتینر | خرید و فروش انواع کانتینر
صادرات، واردات، کشتیرانی و فروش

هر نوع کانتینری

برای خرید و استعلام قیمت‌ها و دریافت مشاوره رایگان حتماً با ما ارتباط بگیرید.