سالیان کانتینر

خرید و فروش کانتینر روباز (اپن تاپ / Open Top) نو و دست دوم

سالیان کانتینر، یک شرکت باسابقه در ایران است که در زمینه‌ی فروش و خرید کانتینر، به‌ویژه خرید و فروش کانتینر روباز (اپن تاپ / Open Top) نو و دست دوم (کارکرده) فعالیت دارد. شما برای خرید یک کانتینر روباز (بدون سقف) نو یا دست دوم ارزان و باکیفیت می‌توانید با این شرکت ارتباط بگیرید و از تجربه‌های چندین ساله و مشاوره‌های فنی کارشناس‌های آن جا استفاده کنید. همان طور که می‌دانید، خرید کانتینر روباز (سرباز)، یک کار مهم و کاملاً تخصصی است!

سالیان کانتینر | کانتینر روباز (اپن تاپ - بدون سقف) 20 فوت و 40 فوت

«مشاوره رایگان - خرید کانتینر روباز (اپن تاپ)»

آیا می‌دانستید که ۹۰ درصد از کالاهای تجاری جهان توسط کانتینرها جابجا می‌شوند؟ برای همین، خیلی مهم است که شما بتوانید یک کانتینر روباز (اپن تاپ) نو یا دست دوم (کارکرده) خوب را انتخاب کنید که هم با قیمت مناسب و هم باکیفیت باشد. برای دریافت مشاوره رایگان درباره‌ی کانتینر بدون سقف (Open Top) با ما ارتباط بگیرید.

آیا ابعاد و ظرفیت بار کانتینر دقیقاً همانی است که در این صفحه گفته شده است؟

فلسفه‌ی ساخت کانتینرها، یکپارچه‌سازی وسیله‌هایی برای حمل کالا بوده است؛ ولی باید در نظر داشت که به دلیل وجود تولیدکننده‌های گوناگون، شاید به اندازه‌ی چند سانتیمتر ابعاد کانتنیر تفاوت داشته باشد که البته خیلی مهم نیست. حداکثر وزن (تناژ) بارگیری کانتینر نیز بر اساس CSC Plate کانتینر (شناسنامه کانتینر) مشخص می‌شود. ولی علاوه بر تناژ کانتینر باید کشتی و خطی را که کانتینر در آن قرار است حمل شود، در نظر گرفت. مثلاً در ارسال به کانادا، قوانین محدودیت تناژ کانتینر وجود دارد که بالای آن میزان جریمه می‌شود.

چرا باید «سالیان کانتینر» را انتخاب کنیم؟

انتخاب انواع کانتینر

ما می‌توانیم هر نوع کانتینری را برای شما تهیه کنیم.

کانتینر نو و کارکرده

فرقی نمی‌کند که یک کانتینر نو یا دست دوم را بخواهید.

کانتینر ارزان و باکیفیت

برای استعلام قیمت انواع کانتینر با ما تماس بگیرید.

چند مرکز در ایران

دارای شعبه‌های تهران، اصفهان، مشهد و بندرعباس

کانتینر روباز (اپن تاپ / Open Top)

در این صفحه می‌خواهیم درباره‌ی کانتینر روباز (اپن تاپ) که معمولاً برای حمل‌ونقل محموله‌های سنگین و حجیم استفاده می‌شود صحبت کنیم و مشخصات فنی و ابعاد استاندارد کانتینر روباز (Open Top Container) را هم بررسی کنیم.

خیلی مهم است که ما درباره‌ی هر کدام از انواع کانتینرها اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم یک راهبرد حمل بار آسان‌تر را بچینیم و کالاها را سالم به مقصد برسانیم؛ وگرنه در صورت استفاده از کانتینر نامناسب برای حمل کالاهای خود باید هزینه‌های زیادی را متحمل شویم تا بتوانیم زیان آن را جبران کنیم.

بیشتر مردم وقتی که به کانتینرهای روی یک کشتی نگاه می‌کنند، فقط چند تا جعبه‌ی مستطیلی را می‌بینند که دارای رنگ‌های مختلف هستند؛ اما آن‌ها نمی‌دانند که آن کانتینرها شاید به ظاهر مشابه باشند ولی با هم تفاوت دارند و هر کدام برای حمل یک کالای خاص استفاده می‌شوند؛ چون هر کدام کاربرد گوناگونی دارند؛ مانند کانتینر یخچالی، کانتینر تانکری، کانتینر ارتفاع بلند، کانتینر فلت رک، کانتینر  20 فوت، کانتینر 40 فوت، و… کانتینر روباز (اپن تاپ / Open Top) هم یکی دیگر از انواع کانتینرها هست که برای حمل کالاهای خشک استفاده می‌شود.

شاید شما هم در جاده‌ها یا انبارها، کانتینرهای روباز (اپن تاپ / Open Top) را دیده باشید که بدون سقف هستند. کانتینر اپن تاپ (بدون سقف) نوعی از کانتینر است که بخش بالایی آن را می‌توان جدا کرد یا کنار کشید. این کانتینر، برای حمل یا انبار کردن بارهایی که سنگین و دارای ارتفاع زیادی هستند استفاده می‌شوند (بارهایی که به‌سادگی از درب کانتینر بارگیری نمی‌شوند؛ مانند ماشین‌آلات بلند، قطعات صنعتی و قطعه‌هایی که اشکال هندسی نامنظمی دارند). برای ورود این محموله‌های غیرمعمول به کانتینر روباز (اپن تاپ)، به جای استفاده از درب جلویی، سقف کانتینر را جدا می‌کنند و محموله را توسط جرثقیل یا پل نورد از بالا در داخل کانتینر قرار می‌دهند و درب بالایی را دوباره می‌بندند و پلمپ می‌کنند.

کانتینر روباز (سرباز) را برای حمل و بارگیری محصول‌ها و کالاهای خشک که نیازی به بسته‌بندی ندارند، استفاده می‌کنند؛ مانند ماسه، شن، انواع حبوبات، شکر، قند، و… کانتینر روباز همان طور که از نام آن مشخص است سقف ندارد و سقف آن گاهی به‌وسیله‌ی یک درب فلزی و گاهی به‌وسیله‌ی پارچه‌های برزنتی پوشانده می‌شود تا در هنگام بارندگی آسیبی به کالای داخل آن وارد نشود. کانتینرهای روباز در موردهای زیر کاربرد دارند:

  • حمل‌ونقل زمینی
  • حمل‌ونقل دریایی
  • به عنوان یک انبار در توقفگاه یا سوله

نحوه بارگیری کانتینر اپن تاپ (Open Top) در کشتیرانی به این صورت است که باید بر روی همه‌ی کانتینرها باشد؛ یعنی فقط در طبقه‌ی آخر مجاز به بارگیری این نوع کانتینر است.

کف کانتینر روباز (سرباز) معمولاً چوبی است و جنس بدنه‌ی کانتینر روباز (سرباز) از فلز (استیل) مستحکم است. سقف این کانتینر هم معمولاً از فلز (جداشونده) یا از جنس پارچه‌های برزنتی (جمع‌شونده) است. همچنین، این کانتینر دارای حلقه‌های متصل به ریل‌های جانبی (بالا و پایین) و ستون‌های گوشه کانتینر هستند که بار را مهار می‌کنند تا در هنگام جابه‌جایی، محکم و ایمن بمانند.

کاربردهای کانتینر روباز (اپن تاپ)

همان طور که در بالا گفته شد، از کانتینر اپن تاپ برای حمل بارهای با وزن سنگین و ارتفاع زیاد استفاده می‌شود. البته کاربردهای آن فقط برای حمل‌ونقل نیست و می‌توان از آن برای انبار کردن کالاها هم استفاده کرد. در کل، می‌توان کاربردهای آن را به‌صورت زیر گفت:

استفاده به عنوان انبار در سوله:

برای خیلی از کسب‌وکارها انبار کردن کالاها به یک چالش تبدیل شده است. برای همین، گاهی از کانتینرهای اپن تاپ (روباز) برای نگهداری و انبار کردن محصولات استفاده می‌کنند.

استفاده در حمل‌ونقل زمینی و دریایی:

از کانتینر Open Top هم در حمل‌ونقل زمینی (جاده‌ای و ریلی) و هم در حمل‌ونقل دریایی استفاده می‌شود. ولی نکته‌ای که وجود دارد، این است که در حمل‌ونقل‌های دریایی باید از کانتینر روباز کارخانه‌ای (فابریک) استفاده شود. چون این نوع کانتینر دارای استانداردهای گمرکی است و کانتینر روباز دست‌ساز مورد تایید باربری‌های جهانی نیست.

در حمل‌ونقل‌های جهانی باید روی کانتینر را با یک یک چادر استاندارد پوشاند یا سقف فلزی را دوباره قرار داد تا در هنگام بارش باران هیچ آسیبی به کالای داخل آن وارد نشود. بنابراین، برای حمل کالا به روش دریایی با استفاده از کانتینر اپن تاپ، کانتینر اپن تاپ دست‌ساز مناسب نیست

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

09170920030

انواع کانتینر روباز از نظر ساخت

کانتینرهای روباز (اپن تاپ) را می‌توان از نظر ساخت و نحوه‌ی تولید به دو دسته‌ی زیر تقسیم کرد:

(1) کانتینر اپن تاپ (Open Top) فابریک

کانتینر روباز فابریک (کارخانه‌ای) توسط کارخانه تولید می‌شود. به‌طوری که درب بالای کانتینر توسط کارخانه برش داده می‌شود و اتصال‌های مورد نیاز برای جداسازی دوباره‌ی درب را برای آن در نظر می‌گیرند تا هر زمانی که نیاز است، درب کانتینر را قرار دهند (پلمپ کنند) و بردارند.

تولیدکننده‌های کانتینرهای اپ تاپ فابریک، همه‌ی استانداردهای گمرک را رعایت می‌کنند. به همین دلیل، حمل و نگهداری بار توسط این کانتینرها به‌صورت کاملاً اصولی انجام می‌شود و می‌توان انواع کالا را به سراسر جهان ارسال کرد یا کالاهای گوناگون را برای مدت وطلانی در اسکله‌ها و بندرها نگهداری کرد.

(2) کانتینر اپن تاپ (Open Top) دست‌ساز

در کانتینرهای روباز که به‌صورت دست‌ساز هستند، سقف کانتینر توسط دستگاه برش دستی برداشته می‌شود. پس امکان استفاده‌ی دوباره از سقف وجود ندارد و برای پوشاندن سقف از پارچه‌های برزنتی و پلاستیکی استفاده می‌شود. کانتینر اپن تاپ دست‌ساز معمولاً استانداردهای لازم برای حمل و نگهداری کالا را ندارد. به همین دلیل، به‌صورت محدود استفاده می‌شوند.

انواع کانتینر روباز از نظر ابعاد

کانتینرهای روباز (اپن تاپ) معمولاً در دو اندازه‌ی 20 فوت و 40 فوت تولید می‌شوند که از هر دو مدل برای انبار کالا و حمل‌ونقل استفاده می‌شوند.

کانتینر روباز 20 فوت (6 متری)

در بین دو اندازه‌ای که گفته شد، مدل 20 فوت به دلیل سادگی بیشتر در جابجایی محموله بین بازرگان‌ها دارای محبوبیت بسیار زیادی است. این کانتینر اپن تاپ 20 فوت هم توسط کشتی و هم توسط کامیون و قطار حمل می‌شوند.

کانتینر روباز 40 فوت (12 متری)

کانتینر اپن تاپ 20 فوت هم به‌صورت زمینی و دریایی جابجا می‌شوند و اندازه‌ی این کانتینرها برای جای دادن بر روی کفی تریلی بسیار است. مزیت این اندازه نسبت به 20 فوت این است که بار بیشتری را می‌توان در آن قرار داد. در هر هشت گوشه‌ی کانتینر روباز 40 فوت هم محلی برای وصل شدن قلاب جرثقیل در هنگام بارگیری و بسته شدن آن بر روی کف تریلی طراحی شده است.

ارتفاع کانتینر اپن تاپ (Open Top) چقدر است؟

ارتفاع کانتینرهای اپن تاپ به نحوه‌ی تولید آن‌ها بستگی دارد. همان طور که گفته شد، این کانتینرها دارای دو نوع کارخانه‌ای (فابریکی) و دست‌ساز هستند. نوع کارخانه‌ای معمولاً دارای ارتفاع استاندارد و یکسانی هستند؛ مگر آن که کمی تفاوت داشته باشند؛ چون این کانتینرها بر اساس استانداردهای گمرک ساخته می‌شوند.

ولی در نوع دست‌ساز که سقف کانتینر معمولی که با یک دستگاه برش برداشته می‌شود و به کانتینر اپن تاپ تبدیل می‌شود، ارتفاع متفاوت خواهد بود و با توجه به این که چه کانتینری به کانتینر اپن تاپ تبدیل شده است، ارتفاع آن هم متفاوت خواهد بود.

مزیت‌های کانتینر روباز (اپن تاپ)

در حمل‌ونقل زمینی و دریایی، گاهی به دلیل نوع و حجم بار، امکان استفاده از کانتینرهای معمول وجود ندارد. در این مورد می‌توان از کانتینرهای اپن تاپ (روباز / بدون سقف) استفاده کرد که دارای مزیت‌های زیر هستند:

  • امکان جداسازی سقف کانتینر برای ورود کالا به وسیله جرثقیل
  • کاهش زمان انتقال کالا به داخل کانتینر و تخلیه‌ی آن
  • ایمنی کالاها و محصول‌ها در بارگیری و جابجایی تضمین می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به کالاها به حداقل می‌رسد (مانند شکستگی، خط و خش، و…)
  • کاهش هزینه‌ی بسته‌بندی و جابجایی کالا
  • بارگیری آسان و کاهش مدت زمان بارگیری کالا

قیمت خرید کانتینر اپن تاپ (روباز)

همان طور که گفته شد، کانتینر اپن تاپ در دو نوع 20 فوت و 40 فوت موجود است؛ ولی به‌طور کلی تعداد کانتینرهای روباز نسبت به کانتینرهای استاندارد معمولی بسیار کمتر است. حتی کانتینر روباز فابریکی (کارخانه‌ای) با سقف چادری به‌ندرت پیدا می‌شود؛ دلیل آن هم این است که در هنگام بارگیری فقط مجاز به قرار گرفتن در طبقه بالای کشتی است.

مانند هر کالای دیگر، برای خرید کانتینر اپن تاپ (Open Top) هم نمی‌توان یک قیمت واحد را اعلام کرد؛ چون شرایط هر کانتینر با دیگری متفاوت است و پارامترهای گوناگونی هستند که روی قیمت کانتینر روباز (اپن تاپ) تاثیر می‌گذارند؛ مانند فابریکی یا دست‌ساز بودن، برند تولیدی، سال تولید، جنس بدنه، شرکت تولیدکننده، و…

پارامتر دیگری که روی قیمت کانتینر روباز تاثیر دارد، قیمت ارز است؛ چون معمولاً این کانتینرها وارداتی هستند و به قیمت دلار یا دیگر ارزهای جهانی خرید و فروش می‌شوند. پس قیمت کانتینر اپن تاپ فابریکی به دلار محاسبه می‌شود و قیمت جهانی آن از کانتینرهای استاندارد معمولی کمی بیشتر است. بنابراین، شما باید بر اساس بودجه‌ای که دارید برای خرید کانتینر اقدام کنید؛ ولی اگر به دنبال یک خرید ارزان‌تر هستید، می‌توانید از کانتینر روباز (اپن تاپ) دست دوم هم استفاده کنید.

عوامل اثرگذار بر قیمت کانتینر روباز دست دوم (کارکرده)

همه‌ی ما می‌دانیم که معمولاً قیمت کالای کارکرده از کالای نو پایین‌تر است. پس، قیمت یک کانتینر اپن تاپ کارکرده هم پایین‌تر از کانتینر نو و تازه‌ساز است. البته دست دوم بودن کانتینر همیشه به معنی پایین بودن قیمت آن نیست. اگر خرید به شکلی غیر اصولی انجام شود، گاهی شاید قیمت کانتینر روباز دست دوم به اندازه‌ی یک کانتینر نو برای شما تمام شود.

پس، باید با عوامل مختلف تاثیرگذار بر قیمت آن‌ها آشنایی داشت. همان طور که گفته شد، پارامترهای زیادی روی قیمت کانتینر اپن تاپ (Open Top) دست دوم تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فابریکی یا دست‌ساز بودن
  • سال تولید
  • شرکت تولیدکننده
  • ابعاد و اندازه
  • سلامت کانتینر
  • جنس بدنه کانتینر
  • نرخ ارز
  • و…

نکته‌ی مهم دیگر، این است که برای خرید یک کانتینر روباز (Open Top)، باید به صورت حضوری از آن بازدید کنید و سلامت بدنه و مدارک آن را بررسی کرد تا بتوان خرید خوبی را داشت. در کل، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناس‌های سالیان کانتینر تماس بگیرید و اطلاعات دقیق‌تری را درباره قیمت و شرایط فروش کانتینرهای روباز دست دوم دریافت کنید.

کانتینر اپن تاپ (Open Top) چیست؟

کانتینر اپن تاپ (روباز) به کانتینری می‌گویند که بدون سقف هستند. در واقع، نوعی از کانتینر است که بخش بالایی آن را می‌توان جدا کرد یا کنار کشید.

کانتینر اپن تاپ (روباز) چه کاربردی دارد؟

از کانتینر روباز برای حمل بارهایی استفاده می‌شود که ابعاد استانداردی ندارند. در واقع، بارهایی که ارتفاع زیادی دارند و در کانتینرهای استاندارد جا نمی‌شوند.

چه عواملی روی قیمت کانتینر اپن تاپ (Open Top) تاثیر می‌گذارد؟

عوامل گوناگونی مانند فابریک یا دست‌ساز بودن، شرکت تولیدکننده، جنس بدنه، نرخ ارز، سال ساخت، زمان خرید، و…

منظور از کانتینر دست دوم روباز (اپن تاپ) چیست؟

به کانتینرهایی که چند سال استفاده شده‌اند ولی باز هم قابل استفاده هستند، کانتینرهای دست دوم یا کارکرده می‌گویند. معمولاً کیفیت یک کانتینر دست دوم بالا است و به دلیل بدنه‌ی مقاوم آن تفاوت چندانی با کانتینر نو ندارد.

4.9 از 19 امتیاز

10 در مورد “کانتینر روباز (اپن تاپ / Open Top) نو و دست دوم ❤️ سالیان کانتینر”

  1. سلام. کانتینر بدون سقف دست دوم (کارکرده) رو با چه قیمتایی میشه تیهیه کرد؟ الان در این شرایط بازار قیمت خیلی برای همه مهمه

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. قیمت که همیشه برای همه مهم بوده و هست. اما درباره قیمت کانتینر و انواع اون، با شماره‌ای که در سایت هست، تماس بگیرید و باهاشون صحبت کنید. اگر مشغول بودن یا در دسترس نبودن، پیامک بدید که با شما تماس بگیرن. ممنون

  2. سلام.کانتینر اپن تاپ که شما دارید، سقف اش چادر نصب میشه یا سقف فلزی؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. هر دو مدل رو می‌شه تهیه کرد. سوال‌های جزیی و تخصصی خودتون رو از مشاورهای ما بپرسید. مثلاً برای قیمت کانتینر ۲۰ فوت دست دوم . بنابراین، لطف کنید با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید و با ایشون مشورت کنید. اگر لازم شد بهشون پیامک بدید.

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. لطف کنید با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید و با ایشون مشورت کنید. اگر لازم شد بهشون پیامک بدید تا با شما تماس گرفته بشه. ممنون

  3. میناوند

    سلام. ببخشید شما کانتینر اپن تاپ یا روباز رو هم اجاره میدین؟؟؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. وقت به خیر. درباره اجازه کانتینر اپن تاپ یا خرید کانتینر با کارشناس‌های شرکت تماس بگیرید تا مورد شما بررسی بشه. پیشنهاد می‌کنم با شماره‌ای که در سایت هست تماس بگیرید تا به طور دقیق راهنمایی تون کنن.

  4. سامان‌نژاد

    قیمت کانتینر دست دوم هر مدل رو نمی‌شه در سایت قرار بدین؟

    1. مدیر پشتیبانی

      سلام. وقت به خیر. متاسفانه به دلیل نوسان قیمتی که وجود داره و انواع درجه‌بندی کیفی کانتینرها، هنوز نمی‌شه قیمت کانتینر رو در سایت قرار بدیم. البته این رو هم در نظر بگیرید که برای خرید کانتینر دست دوم یا نو باید از نزدیک کانتینر رو ببینید و بررسی کنید. بنابراین، این که فقط یه عکس از کانتینر ببینید برای شما کافی نیست. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم که با شماره‌ای که در سایت هست ارتباط بگیرید و از ایشون راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
سالیان کانتینر | خرید و فروش انواع کانتینر
صادرات، واردات، کشتیرانی و فروش

هر نوع کانتینری

برای خرید و استعلام قیمت‌ها و دریافت مشاوره رایگان حتماً با ما ارتباط بگیرید.